مجلس و فناوری| دستاوردهای خلاق و دانش‌بنیان در راستای جهاد تبیین معرفی شود

مجلس و فناوری| دستاوردهای خلاق و دانش‌بنیان در راستای جهاد تبیین معرفی شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 88175
یک نماینده مجلس بر معرفی حداکثری دستاوردهای صنایع نرم و خلاق و زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور به آحاد جامعه در راستای جهاد تبیین تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس با اشاره به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق گفت: یکی از گام‌های موثر که در سال‌های اخیر با رهنمون‌ها و حمایت مقام معظم رهبری برداشته شد، تاسیس و توسعه زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق بود.

این نماینده مجلس افزود: شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور هم شرکت محسوب می‌شوند، یعنی دارای ویژگی‌های تجاری هستند و هم در حین حال خلاق و دانش‌بنیان هستند، یعنی توسط جعمی نخبه، دانشگاهی، خلاق و مبتکر تاسیس شده‌اند. همین امر باعث می‌شود که در مدیریت و حمایت‌ها از آنها ظرایفی به وجود آید که باید مورد ملاحظه دست اندرکاران قرار گیرد.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در راستای رشد کیفی و کیفی امری بسیار خوب و پسندیده است، اما این مسئله نیز بسیار مهم است که این شرکت‌ها، فعالیت‌های علمی و ثمرات آنها نیز به صورت وسیع و گسترده به جامعه معرفی شوند. در واقع به تعبیر حضرت آقا، در این زمینه یک جهاد تبیین اساسی صورت بگیرد.

تقوی، ضمن تشریح اهمیت و چهارچوب‌های معرفی دستاوردهای خلاق و دانش‌بنیان به جامعه، گفت: مهم است که آحاد جامعه از دستاوردهای ثروت‌افزا و دانشی این شرکت‌ها مطلع شوند، این مسئله می‌تواند باعث تقویت امید و رشد و رونق زیست‌بوم نوآوری در کشور و همچنین نشاط علمی بیشتر شود.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: معرفی تئوریک و برگزاری کلاس‌ها، خوب و مثمر است، اما بهتر می‌بود اگر مثلاً فعالان خلاق و دانش‌بنیان و صاحبان این شرکت‌ها، فرصت می‌یافتند تا در آموزش و پرورش نتایج کار خود را به صورت عینی و قابل لمس برای دانش‌آموزان توضیح دهند. چنین رویدادهای می‌تواند در جهت‌دهی مثبت به ذهن دانش‌آموز موثر باشد. حتی می‌توان این مسئله و فرهنگ‌سازی را از زمان دبستان برنامه‌ریزی و شروع کرد.

حجت الاسلامی تقوی با پراهمیت شمردن توسعه نفوذ فناوری در راستای محتول‌سازی بخش‌های مختلف کشور اعم از صنعت، خدمات، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها، افزود: توسعه ارتباط صنایع نرم و خلاق و زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان با مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمی نیز بسیار مهم است. کشور ما با انباشت کارمند مواجه است و بدیهی است این همه شغل اداری و اتاق برای این جمع فارغ‌التحصیل وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید فارغ‌التحصیلان و همچنین کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای را به جای مباحث تئوریک صرف، به سمت مهارت آموزی های مفید و مورد نیاز جامعه سوق داد. بدون شک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند نقشی سازنده در این راستا بر عهده داشته باشد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مجلس و فناوری| از ظرفیت وقف برای کمک به شرکت‌های خلاق استفاده شود
مجلس و فناوری| از ظرفیت وقف برای کمک به شرکت‌های خلاق استفاده شود
00/09/16 - 11:53
قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها باید به شرکت‌های خلاق نیز تعمیم یابد
قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها باید به شرکت‌های خلاق نیز تعمیم یابد
99/09/15 - 09:15
تفاهم‌نامه همکاری توسعه زیست‌بوم صنایع نرم و شرکت‌های خلاق امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری توسعه زیست‌بوم صنایع نرم و شرکت‌های خلاق امضا شد
96/12/05 - 10:47
بیشتر بخوانیم